Der var cremet tomatsuppe med brød på menuen, da de yngste elever på Sødalskolen mandag tog hul på den nye gratis frokost. Sammen med seks andre skoler i Aarhus deltager Sødalskolen i forsøget, der er vedtaget som en del af finansloven.
skolemad
Debat: Gratis skolemad på Sødalsskolen – en investering i både trivsel og fællesskab
Skolemad handler ikke kun om ernæring, men fremmer også et vigtigt socialt fællesskab, skriver byrådskandidat for Socialdemokratiet, Lone Sandholdt Jacobsen, bosat i Brabrand og Camilla Fabricius, medlem af folketinget for Socialdemokratiet i dette debatindlæg. De glæder sig over det kommende forsøg med skolemad på Sødalskolen.
De yngste elever på Sødalskolen får skolemad som del af forsøgsordning
Børne- og Undervisningsministeriet har offentliggjort, at syv skoler fra Aarhus Kommune skal være en del af den nationale forsøgsordning for skolemad. Sødalskolen er en af skolerne, der får tildelt i alt over 41 millioner kroner i perioden 2025 til 2028 til at servere et dagligt måltid mad for en del af deres elever.






