Onsdag d. 17. juni indvier DSB det nybyggede tog-værksted på Rosbjergvej i Årslev. Værkstedet skal servicere de nye el-tog, IC5. DSB inviterer alle interesserede borgere i lokalområdet til at deltage i åbningen onsdag kl. 14-17, hvor du kan blive vist rundt på det 19.000 kvm store værksteds-område.
Job
“Vi er frie og glade”: Vaskeriet opsagde aftalen med kommunen og håber nu på flere opgaver fra virksomheder og private
Præcis 10 år efter at de to socialpædagoger Katrine Knudsen og Pia Stabell Hjort startede Vaskeriet i beskedne rammer i Søvangen, har de opsagt samarbejdet med Aarhus Kommune og skal nu forsøge selv at skabe en økonomisk bæredygtig vaske-butik. De håber, at hele Brabrand nu vil bakke dem op og indlevere en masse beskidt vasketøj.
Nyt bydelscenter i City Vest trækker ud: A. Enggaard håber på indflytning om to år
I de seneste uger har der været betydelig aktivitet ved den nordlige del af City Vest, hvor et nedbrydningsfirma har slået hul på facaden i stueetagen. Der er dog endnu ingen endelig afklaring på fremtiden for City Vest, siger regionschef i A. Enggaard, Jens Skinnebach. Han håber på en aftale med kommunen i efteråret 2026.
Butikschef i Louis Nielsen investerer i ombygning af butikken i City Vest
Mens de tilbageværende butikker i City Vest går og venter på nyt om planerne for et renoveret bydelscenter i den nordlige del af indkøbscentret, går Louis Nielsen nu i gang med en modernisering af den eksisterende butik.
“En daglig stolthed”: Charlotte og Lars fejrer 25 år med skæve arbejdstider og lange arbejdsdage
Onsdag d. 10. juni er det præcis 25 år siden, det unge par, Charlotte og Lars Hartmeier, overtog bageriet på Hovedgaden i Brabrand og fandt sig til rette i en arbejdsuge med meget specielle arbejdstider. Jubilæet bliver fejret med gratis morgenmad til hele Brabrand – og de garanterer, at de ikke løber tør for rundstykker.
Sosu Østjylland på besøg i international madskole i Folkehuset Gellerup
Der var trængsel i køkkenet hos Folkehuset Gellerup forleden. Her var ildsjæle i foreningen Aarhus Afro værter for 18 studerende fra Social og Sundhedsskolen i Østjylland. På programmet var et somalisk festmåltid – og en god snak om madkultur og samvær på tværs af forskellige baggrunde.
Ny kogebog samler opskrifter fra Gellerups mange mad-aktører
Der er skrevet et nyt kapitel i historien om Gellerups mangfoldige madkultur. En gruppe studerende fra Oplevelsesøkonomi ved Aarhus Universitet har i samarbejde med Madkiosken ved Karen Blixens Blvd. udgivet en kogebog med opskrifter på de mange forskellige mandags-retter, beboerne har fremstillet.
Æblehaven x Æblefald: Nyproduceret cider med æbler fra træerne ved Brabrand Sø
I Æblehaven ved Brabrand Sø hylder de lokalt producerede produkter – og på fredag bliver det næppe mere lokalt, når Æblehaven sammen med det lille cideri Æblefald introducerer en ganske særlig cider. Æblerne er nemlig høstet fra træerne i haven tæt på Brabrandstien.
Ung studerende vinder praktikpris hos JYSK i Brabrand
En praktikplads kan være vejen til et job og i nogle tilfælde også en pris. Det har Lasse Spangsberg, nyuddannet professionsbachelor i digital konceptudvikling fra Erhvervsakademi Aarhus, netop bevist. Sammen med JYSK i Brabrand har han vundet den regionale udgave af DM i praktik i Aarhus.
Hovedgadens Kaffehus stiftet – håb om åbning i august
Brabrand er godt på vej til at få et nyt kaffehus i Hovedgaden. Torsdag aften var knap 40 fremmødte i Folkehuset Brabrand med til at stifte Hovedgadens Kaffehus A.M.B.A., der skal drive det nu lukkede kaffehuse på Hovedgaden 51. Håbet er, at stedet kan genåbne til august.













