Det grønne område bag ved Tovshøjskolen i Brabrand var for en stund omdannet til det store udekøkken, da Folkesundhed Aarhus torsdag arrangerede Nak og Æd-dag for beboere fra Gellerupområdet og Rosenhøj. Arrangementet var en del af Men’s Health Week.
friluftsliv
To nye shelters med fantastisk udsigt over Årslev Engsø
Stien rundt om Årslev Engsø giver mulighed for store naturoplevelser hele vejen rundt om søen. Men der har manglet et sted at overnatte på vejen. Det er der kommet nu, takket være Fællesgartneriet, som har fået støtte af Hedeselskabet til at opføre to shelters på en græsmark tæt på stien.
Masser af lys og luft til Skjoldhøjkilen
Om få uger går maskiner i gang med at fælde store mængder træer i Skjoldhøjkilen i den nordlige del af Brabrand-området. Aarhus Kommune står for arbejdet, der har som mål er at gøre naturområdet endnu mere tilgængeligt og interessant at færdes i.






