Der var stor interesse for et kommende energifællesskab, da foreningen Sol over Brabrand forleden i Brabrandhallen inviterede til borgermøde om projektet. Deltagerne fik på mødet den første gennemgang af forretningsmodel, priser, organisering m.m. Her får du svar på nogle af de mange spørgsmål.
Brabrandhallen
Tre gode grunde til at gå med i kommende energifællesskab i Brabrand
Tirsdag d. 14. april præsenterer foreningen Sol over Brabrand og konsulenterne fra Sustain et oplæg til rammer for et kommende energifællesskab i Brabrand. Chef for projektudvikling, Henrik Bielefeldt, mener, at der er tre gode grunde til, at du bør overveje at deltage.
Første energifællesskab på vej: Solcelleanlæg på Hal 2 kan forsyne ca. 50 familier
Foreningen Sol over Brabrand er sammen med konsulentfirmaet Sustain i fuld gang med at forberede et kommende energifællesskab i Brabrand. Tirsdag d. 14. april kl. 19 bliver projektet præsenteret på et borgermøde i Brabrandhallen.
Brabrand igen i rødt: S og SF blev de klart største partier i Brabrandhallen
Også i Brabrand gik socialdemokraterne og Venstre tilbage ved tirsdagens folketingsvalg, mens også Danmarksdemokraterne fik klø. Til gengæld havde de konservative, Dansk Folkeparti og SF et strålende valg. Socialdemokratiet og SF er nu klart de største partier i Brabrand.
“Jeg elsker badminton”: 350 elever fra 2. klasse svingede ketcheren i Brabrandhallen
Der var liv og glade dage – og et usædvanlig højt lydniveau – da 350 elever fra 2. årgang i fem folkeskoler i Aarhus tirsdag var samlet til skoleturnering i badminton. Stævnet gav sølvmedaljer til Engdalskolen. Men måske endnu vigtigere: Masser af elever har fået lyst til at gå til badminton i Brabrand IF.
Energifællesskab på vej: Beboere på Engdalsvej kan dele lokalt produceret grøn strøm
Med økonomisk støtte fra Energistyrelsen er foreningen Sol over Brabrand nu gået i gang med at forberede etablering af et energifællesskab på Engdalsvej i Brabrand. Målet er, at Brabrandhallens Hal 2 kan producere masser af grøn strøm til et stort antal lokale husstande.
“Nu tror jeg det er realistisk”: Udbygning af idrætsanlæg i Brabrand er kommet tættere på
Efter at Salling Fondene og Aarhus Kommune i slutningen af 2025 donerede yderligere 15 mio. kr. til den ambitiøse plan om udbygning af idrætsanlægget på Engdalsvej, har der været stille om projektet. Men i kulisserne arbejdes der på mange fronter. Og formand Kim Groth tror nu på, at projektet kan realiseres.
FleksiFjer vokser: Nu kan du også spille motions-badminton i Brabrandhallen om torsdagen
FleksiFjer er et særligt tilbud under Brabrand IF Badminton til alle, som gerne vil spille badminton hver uge, men ikke har en fast makker at spille med. Antallet af deltagere om mandagen fortsætter med at vokse, og badminton-afdelingen åbner nu for også at spille om torsdagen.
Oprykninger på stribe til Brabrand IF Håndbold: Både mænd og kvinder er gået fra sejr til sejr
Der er jubel i Brabrand IF Håndbold, efter at klubbens tre bedste seniorhold alle er rykket op. Hos mændene er førsteholdet tilbage i 3. division, mens også andetholdet rykker op i danmarksserien. Og hos kvinderne rykker Brabrand også en række op og er nu at finde i serie 1.
“Brag i Hallen” gav mange unge håndboldspillere en dejlig dag i Brabrandhallerne
Det var én af de søndage, hvor det var ekstra sjovt og hyggeligt at være en del af idrætsfællesskabet i Brabrand IF. “Brag i Hallen” blev en herlig oplevelse for håndboldafdelingens mange unge spillere, som oplevede en helt særlig stemning i hallen.













