Det var ugens store samtale-emne i Aarhus, da flere tusinde fodboldfans gik forgæves til kampen AGF-AaB på Ceres Park. En humoristisk kommentar på Brabrand IF Fodbolds Facebook-side gav ikke bare de lokale tilhængere et godt grin, men har også skabt kontakt til en mulig ny sponsor, Aros Forsikring.
”Kære Aros Forsikring … I skal være hjertelig velkommen til at købe en af vores kommende hjemmekamp. Vi lukker ikke flere tilskuere ind end der er plads til (ofte en del færre )… OG trofaste tilhængere kan være sikker på at se deres yndlingshold spille live. God dag fra Brabrand IF’s 2. divisionshold i det vestlige Aarhus.”
Sådan skrev Jacob Lundsgaard fra Brabrand IF på 2. divisionsholdets Facebook-side humoristisk, efter den meget omtalte fodboldkamp på Ceres Park mandag d. 18. oktober.
Her havde AGF lovet gratis billetter til alle, da Aros Forsikring havde købt kampen som et led i fejringen af forsikringsselskabets 100-års jubilæum i år. Men mange fodboldfans gik forgæves til kampen, da der var udleveret flere billetter, end der var plads til af tilskuere på stadion.
Som bekendt kan Brabrand IF´s 2. divisionshold ikke helt hamle op med AGF, når det gælder tilskuer-interesse. Derfor fik de lokale tilhængere en god latter, da de læste opslaget.
Men det blev også set af kundechefen i Aros Forsikring, Martin Høj, som tog kontakt til de sponsoransvarlige i Brabrand IF. Han lagde ikke skjul på, at han opfattede opslaget som ”ret god humor”.
Der er nu skabt en kontakt mellem de to parter, og i Brabrand IF håber man nu, at det kan lede til en ny sponsoraftale med forsikringsselskabet. Kundechef Martin Høj er selv en smule mere afventende:
”Jeg har aftalt med Brabrand IF, at vi taler sammen til foråret om et evt. grundlag for et almindeligt sponsorat,” siger Martin Høj, som understreger, at Aros Forsikring også tidligere har været i kontakt med fodboldklubben.