Veteranhjem Aarhus på Edwin Rahrs Vej var søndag vært for en forrygende Sparke-dæk Dag. Ca. 150 besøgende lagde vejen forbi, og beundrede de mange specialbiler og motorcykler, der havde fundet vej til veteranhjemmet. Fiskers Madværksted var på plads og smed 25 kilo pølser på grillen.
I dag fra kl. 16.00 inviterer foreningen Aarhus Vestspor MTB til spordag i Hasle Bakker. Denne gang fokuserer de frivillige på den sidste del af sporet i nåleskoven. Der er plads til alle, som har lyst til at gøre en indsats for at forbedre sporet. “Der er plads til alle der har lyst at forbedre vores lokale spor. Spordagen starter officielt kl. 16, men vi er på sporet hele dagen for at forberede byggeriet,” skriver arrangørerne. Læs mere her.
Brabrandstien var lørdag og søndag fyldt med cyklende børn og voksne, der deltog i velgørenhedsløbet Giv 24 Timer til Syge Børn. Det økonomiske resultat af anstrengelserne er endnu ikke gjort op, men der blev trampet godt i pedalerne og også løbet en del kilometer i til fordel for børnene på Akut Børnemodtagelse på Aarhus Universitetshospital. På billedet får deltagerne instrukser af initiativtager Allan Søndergaard.
Tirsdag fra kl. 11.30 inviterer Folkehuset Brabrand til Sct. Hans-fejring. Folkehuset serverer en tallerken med forskelligt grillstegt kød med tilbehør, et glas vin, kaffe/te med jordbærkage, og der er underholdning v/Ole Nurdug Jensen. Prisen er 150 kr.
Mandag d. 29. juni kl. 15 afslører Aarhus Stadsarkiv en ny mindeplade for arkitekt Knud Blach Petersen på Fredspladsen i Gellerup. Mindepladen er blevet til i samarbejde mellem stadsarkivet og Brabrand-Årslev Lokalhistoriske Arkiv. Den bygger på en afstemning, hvor lokalområdets borgere har stemt på deres favorit til hæderen. Samtidig blev Magda Baes Hansen valgt som Brabrands mindeplade-modtager. Hendes plade kan opleves ved Silkeborgvej 622.
En politipatrulje standsede i aftes ved 20-tiden en bil, der kom kørende forbi dem i høj fart på Janesvej. Bilen drejede ind på en parkeringsplads, men da betjentene kom hen til den, sad der ingen bag rattet. Til gengæld sad der en 21-årig mand på bagsædet og en 26-årig mand på passagersædet. Ingen af dem havde et gyldigt kørekort. De påstod, at føreren af bilen var stukket af, og at de desværre ikke kunne oplyse noget om ham.
I første omgang valgte patruljen at køre fra stedet, da de ikke umiddelbart kunne bevise, hvem der havde kørt bilen. Betjentene holdt sig dog i området for at holde lidt øje, og kort efter kørte bilen ud fra parkeringspladsen. Denne gang kunne patruljen konstatere, at det var den 21-årige mand, som sad bag rattet. Politiet fik standset bilen, og den 21-årige blev anholdt og sigtet for kørsel uden førerret. Da betjentene havde mistanke om, at han var påvirket af stoffer, blev han også sigtet for narkokørsel.



