
City Vest interagerer med deres kunder når som helst og hvor som helst. Tæt kontakt med deres besøgende er vigtigt for dem. Instagram er én af de platforme, hvor de skaber opmærksomhed om City Vest og opretholder tæt kontakt til deres besøgende.
Af Karoline Udklit
Skinnende produkter, lækre madvarer og smukke tøjudstillinger er nogle af de mange billeder der florerer på City Vests Instagram profil.
Marketingkoordinatoren, Maria Rishøj Petersen, står for City Vests instagramprofil. Hun sørger dagligt for at inspirere og skabe tæt kontakt til centrets besøgende. For marketingkoordinatoren er det vigtigt at have fokus på den digitale markedsføring, idet vi lever i en digitaliseret verden.
”Størstedelen har i dag en eller anden adgang til en smartphone eller computer, så det handler om at følge med tiden, og gøre sig attraktiv der, hvor dem, vi ønsker at kommunikere til, befinder sig”, fortæller Maria Rishøj Petersen.
Instagram giver plads til ambitioner
Indkøbscentret City Vest ligger centralt i Brabrand, og mange gør deres daglige indkøb her. City Vest er et samlingspunkt for kreative events, services, dagligvarehandel, specialbutikker, lægepraksis, speciallæger- og klinikker, fitness, pakkeshop mm., som du kan besøge alle ugens dage.
Selvom centret har meget at tilbyde, så kan instagramprofilen række ud til centrets kunder på alle tidspunkter. City Vests instagramprofil kan fungere som en forlængelse af centrets åbningstider, da den muliggør en udveksling af samtaler, billeder og meget mere mellem forskellige personer – og på alle tidspunkter.
”Det geniale ved Instagram er, at vi møder vores kunder, når de har tid til og ønsker at interagere med os – når de venter på bussen, slapper af eller søger efter noget bestemt”, fortæller Maria Rishøj Petersen.
City Vest er én ud af mange virksomheder, der benytter sig af det sociale medie Instagram. Ifølge en rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen angives det, at 40 procent af danskerne havde en profil på Instagram i år 2019. Instagrams store popularitet blandt danskerne er kun overgået af Facebook og LinkedIn.
Instagram åbner op for et væld af muligheder for forretninger, heriblandt City Vest, hvor de kan dele billeder, stories, reels mm. for at skabe mere synlighed.
”Det giver en større ramme for at opbygge en endnu bedre relation til vores følgere”, fortæller Maria Rishøj Petersen.

Billeder der er nøje udvalgt
Flere gange om ugen bliver der delt billeder fra centret inde på Instagram profilen. Her bruger City Vest det sociale medie til at fortælle om det, der sker i City Vest, og laver derudover kampagner og viser gode tilbud fra butikkerne.
”Hvis ikke dagligt, så er det i hvert fald flere gange om ugen, vi opdaterer Instagram profilen. Det vi går op i er, at det er relevant for vores følgere”, fortæller Maria Rishøj Petersen.
For Maria Rishøj Petersen er det vigtigt at opdatere og arbejde på profilen hver eneste dag. Der bliver derfor brugt lang tid på at forberede og tage et billede til et enkelt opslag. Hvert opslag bliver desuden læst igennem for korrektur – og gerne flere gange.
Danskere, der på daglig basis besøger Instagram, gør det for at blive inspireret og opdage ting, de er interesseret, herunder indhold fra virksomheder.
”Det kræver meget at holde sådan et medie ´up to date´, fortæller Maria Rishøj Petersen.
Det skal foregå på den rigtige måde
Sociale medier er blevet en større del af forbrugernes hverdag, og giver plads til diskussioner, anmeldelse af steder, virksomheder, butikker og oplevelser. I den digitaliseret verden vi lever i, er det blevet mere nødvendigt for de fysiske butikker at være til stede samt benytte sig af de sociale medier. På den måde kan butikkerne interagere og være i kontakt med deres kunder.
Der er stor variation i måden butikker håndterer og bruger de sociale medier på. For City Vest er det vigtigt, at deres instagramprofil imødekommer kundernes behov, værdier og interesser.
”Når man arbejder med sociale medier, så handler det hele tiden om at følge med tendenserne, så vi kan blive ved med at være relevante for vores kunder”, fortæller Maria Rishøj Petersen.
Profilen har på nuværende tidspunkt 1.358 følgere, og selvom Maria Rishøj Petersen ikke lægger skjul på, at de gerne vil have flere følgere, så er det vigtigt for hende, at det bliver gjort på den rigtige måde.
”Folk skal følge os, fordi de finder os interessante. Hellere færre men loyale følgere.”, fortæller Maria Rishøj Petersen.
Der er hele tiden fokus på at udbrede kendskabet til City Vest shoppingcenter gennem deres instagramprofil, og derfor optimerer de hele tiden profilen gennem udvikling og nye tiltag.