I dag åbner CityVest dørene til et Open by Night, der til afveksling ikke byder på nogen underholdning for de yngre. Grundet en ny konkurrence forventer man alligevel, at der kommer masser af børn og unge.
Af Sebastian Bagger
Dagen er kommet. Alle butikkerne i CityVest venter spændt på, at de besøgende kommer og tømmer deres netop fyldte kontoer. Udover den sædvanlige tilbudsjagt plejer Open by Night også at byde på en række aktiviteter og underholdning. Sidste år svingede sangeren, Wafande, for eksempel forbi det lokale storcenter. Til stor succes. Men denne fredag aften er anderledes. Programmet byder nemlig ikke på nogen særlige aktiviteter eller underholdning.
Søren Riis, der er Marketing- og eventchef i CityVest, forventer alligevel, at mange børn og unge dukker op.
Et nyt initiativ
”Vi har valgt at gå en anden vej denne gang.”
Marketing- og eventchefen i CityVest har skabt et initiativ, som er et alternativ til underholdningen, der plejer at være til Open by Night: Hver gang man shopper for 100 kroner, bliver man tildelt et lod i en konkurrence. En konkurrence, hvor hovedpræmien er et gavekort på 25tusind kroner til FDM travel. Konkurrencen løber ind til den 5. april.
Men shopper man til Open by Night, og i tidsrummet fra 18 til 21, bliver ens vinderschancer fordoblet. Her får man nemlig dobbelt op på lodder, hver gang man shopper.
Netop denne alternative konkurrence, mener Søren Riis, kan skaffe den vante mængde besøgende.
Især populært for familier
Open by Night plejer at være et velbesøgt arrangement. Faktisk plejer der at komme helt op til 14.000 besøgende fordelt over hele dagen. Og blandt de besøgende er der mange børnefamilier – og det ser Søren Riis en særlig grund til:
”Jeg tror, der er mange, der vælger at gøre en dag ud af det. Så hygger de sig med at shoppe, og spiser måske også på en restaurant sammen.”
CityVest åbnede allerede dørene klokken 10 i dag. Og skal man nå at benytte sig af de mange tilbud, og være med i konkurrencen, skal det være inden klokken 21, hvor tilbudsjagten slutter.