I aften kl. 20.00 byder musikforeningen Jazzværket på en koncert med det legendariske danske latin-funk-ensemble Buki Yamaz. I 2025 var det 50 år siden deres debutalbum udkom i 1975, og det markeres med fredagens koncert på Gasværket. Som et af 70’ernes mest stilskabende orkestre blandede Buki Yamaz jazz, funk, latin og psykedeliske elementer med en kompromisløs musikalitet og en intens live-energi. Bandet består af Mikkel Nordsø: Guitar. Kim Sagild: Guitar. Kim Yarborogh: Bas. Ethan Weisgard: Trommer. Ben Besiakov: Keys. Oilly Wallace: Fløjte. Tira Skamby: Percussion. Der er kun få billetter tilbage. Bestil billetter her.
Torsdag eftermiddag lagde Færdselssektionen fra Østjyllands Politi vejen forbi flere områder vest for Aarhus til en kontrol af de trafikale forhold. Det gav desværre, vanen tro, en del sigtelser. I alt 34 blev det til fordelt på 27 personer – blandt andet 4 som kørte for hurtigt, 4 med mobilen i hånden, mens de kørte bil, og fire uden fastspændt hjelm på motorcykel, knallert eller løbehjul.
Torsdag eftermiddag kom AGF´s Trophy Tour forbi Brabrand og fremviste bl.a. den flotte DM-pokal. Brabrand IF er en af AGF´s samarbejdsklubber, og derfor fik klubbens ungdomsspillere og trænere mulighed for at blive fotograferet sammen med pokalen.
Et mindre færdselsuheld fandt sted ved Circle K-tanken på Silkeborgvej i aftes. En bus kørte op bag i en bil, og et spædbarn blev tjekket for sikkerhed, men ingen kom alvorligt til skade. Politiet har afsluttet arbejdet på stedet, og der er kun sket mindre materiel skade.
I disse dage kan du igen se folk i gult i krydset Edwin Rahrs vej/Åby Ringvej. Det er forberedelser til de kommende kameraer, som skal blitze bilister, der kører over for rødt og for stærkt. Aarhus Kommune regner med, at kameraerne er klar senere i år. Sammen med den tyske leverandør af teknikken får kommunen et overblik over forholdene på stedet. Teknikerne laver bl.a. en prøveopstilling, så kameraerne kommer op, hvor de tager gode og brugbare billeder.
Afdelingsbestyrelsen i Gellerupparken får alligevel ikke mulighed for at igangsætte tilbud om frivillig genhusning til beboere i blok B1, B2 og B3 (Gudrunsvej 2–30), som er parate til at fraflytte deres lejemål nu, selv om blokkene først skal renoveres om 2-3 år. Brabrand Boligforenings repræsentantskab behandlede tirsdag aften forslaget, og det blev stemt ned. “Afdelingsbestyrelsen er selvfølgelig ked af repræsentantskabets beslutning, som ikke gør det nemmere at være beboer i Gellerupparken i en hård tid med renoveringer og flytninger,” skriver afdelingsbestyrelsen på Facebook efter afgørelsen.
Du må i de kommende måneder undvære saunaen i Gellerupbadet. Saunaen holder sommerlukket i juni, juli og august, hvor den vil blive renoveret. “Men vi glæder os til at byde jer velkommen igen fra 1. september,” skriver Gellerupbadet på Facebook.



